سئو
بهینهسازی موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، (کوتاه: سئو (به انگلیسی: SEO))، به مجموعه اقداماتی گفته میشود که با به کار بردن آنها، صفحات یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی یک موتور جستجو بالا تر از رقبا دیده میشود. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل به دست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
مهمترین سؤالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیتهایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
سئو انواع گوناگون جستجو را دربرمیگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی میشود، که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی میشوند. این فاکتورها را میتوان به دو بخش کلی تقسیم نمود؛ سئوی درون صفحهای (on-page seo) و سئوی خارجی(off-page seo) که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت.
از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو میکنند و همینطور کلمات کلیدی تایپشده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار میگیرد را مورد بررسی قرار میدهد.
سئو یا بهینهسازی وبسایت، شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچتیامال و برنامهنویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایهسازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت، برای افزایش تعداد لینکدهنده یا لینکهای ورودی و دیگر تاکتیکهای جستجوگرها است.
در نتیجه در خلاصهترین تعریف «سئو» را میتوان به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.
بهینه سازی لینک در سئو یکی از مهمترین روشهای بهینه سازی سایت برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. برای بهینه سازی لینک در سئو، باید به موارد زیر توجه کنید:
– استفاده از لینکهای داخلی و خارجی
– استفاده از لینکهای با کیفیت و مرتبط
– استفاده از لینکهای دارای anchor text مناسب
– استفاده از لینکهای دارای nofollow و dofollow مناسب
استفاده از لینکهای دارای تنوع مناسب
در صورت استفاده از لینک های nofollow و dofollow چه تاثیراتی در رتبه سایت دارد؟
لینکهای dofollow و nofollow در سئو سایت تاثیر مهمی دارند. لینکهای dofollow به موتورهای جستجو اعلام میکنند که صفحهای که به آن لینک داده شده است، محتوای مرتبطی با صفحهای که لینک داده شده است، دارد و باید در رتبهبندی صفحات سایت تاثیر بگذارد. اما لینکهای nofollow به موتورهای جستجو اعلام میکنند که صفحهای که به آن لینک داده شده است، محتوای مرتبطی با صفحهای که لینک داده شده است، ندارد و باید در رتبهبندی صفحات سایت تاثیر نگذارد¹.
اگر لینکها به درستی بهینه نشوند، ممکن است تاثیر منفی بر روی رتبه سایت شما داشته باشد.
تازه ترین روش های لینک سازی سئو ۲۰۲۳
جدیدترین روش لینک سازی سئو ۲۰۲۳: گوگل یک سند جدید یا بسیار اصلاح شده در مورد بهترین شیوه های جدید لینک سازی سئو منتشر کرده است. سند قبلی فقط در مورد نحوه خزیدن پیوندهای خود بود، اما سند جدید نکاتی را در مورد قرار دادن انکر لینک، نحوه نوشتن متن انکر خوب، پیوندهای داخلی در محتوای شما و پیوندهای خارجی از سایر سایت ها اضافه می کند.
به عنوان یادآوری، نوامبر گذشته گوگل گفت که پیوندهای خارجی به عنوان یک عامل رتبهبندی در آینده اهمیت کمتری خواهند داشت و مدت کوتاهی پس از آن گفت که اکنون اهمیت کمتری نسبت به قبل دارند.
در ابتدا سندی در مورد نحوه ایجاد پیوندهای قابل خزیدن بود، اما این سند نه تنها شامل نحوه خزیدن پیوندها بلکه شامل موارد زیر نیز بود:
انکر لینک قرار دادن متن
چگونه انکر تکست خوب بنویسیم
لینکهای داخلی در محتوای شما
لینکهای خارجی از سایت های دیگر
الگوریتمهای گوگل هر چند وقت یکبار تغییراتی را در بستر سایت ها ایجاد می کند که ممکن است نتایج شما دچار تغییرات مثبت و منفی شود اگر می خواهید که از این تغییرات در امان باشید و سئو سایت خود را با توجه به تغییرات گوگل هماهنگ کنید ما می توانیم خدمات سئو اختصاصی به شما پیشنهاد دهیم، همچنین برای اطلاع از تعرفه سئو سایت می توانید با ما در ارتباط باشید. تلفن تماس: 09359330609