شیراز خیابان شهید دستغیب 4/4 درب شرقی هتل نیایش
09172090609

بهینه سازی موتورجستجو یا SEO چیست؟

بهینه سازی موتورجستجو یا SEO چیست؟

بهینه سازی موتورجستجو یا Search Engine Optimization چیست؟

Search Engine Optimization مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند:

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ، سئو نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتری که رفتار موتورهای جستجو را دیکته می‌کنند، آنچه افراد جستجو می‌کنند، عبارات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر ترجیح داده می‌شوند را در نظر می گیرد. سئو به این دلیل انجام می‌شود که وقتی وب سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارند، یک وب سایت بازدیدکنندگان بیشتری از موتور جستجو دریافت می‌کند . این بازدیدکنندگان می‌توانند به طور بالقوه به مشتریان تبدیل شوند.
سئو چه تفاوتی با SEM و PPC دارد؟
SEM و PPC دو اصطلاح رایج دیگری هستند که در اینجا در سایت موتورهای جستجو مطالب زیادی در مورد آنها خواهید خواند و در جامعه بازاریابی جستجوی بزرگتر درباره آنها خواهید شنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر دوی این اصطلاحات و نحوه ارتباط آنها با سئو، ادامه مطلب را بخوانید.

سئو در مقابل SEM
SEM مخفف بازاریابی موتور جستجو یا همانطور که بیشتر شناخته می‌شود، بازاریابی جستجو است.

بازاریابی جستجو نوعی بازاریابی دیجیتال است. این یک اصطلاح جامع برای ترکیبی از فعالیت‌های SEO و PPC است که به منظور هدایت ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی است.

به زبان ساده، بازاریابی جستجو فرآیند به دست آوردن ترافیک و دیده شدن از موتورهای جستجو از طریق تلاش‌های پولی و بدون مزد است.

بنابراین SEO و SEM چگونه با هم تفاوت دارند؟ از نظر فنی تفاوتی ندارند – سئو به سادگی نیمی از SEM است:

SEO . هدایت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو.
SEM . هدایت ترافیک ارگانیک و پولی از موتورهای جستجو.
حالا اینجاست که همه چیز کمی گیج کننده می‌شود.

امروزه بسیاری از افراد از SEM به جای PPC استفاده می‌کنند (که در بخش بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

به نظر می رسد این ایده سئو را زیر سوال می‌برد. با این حال، سئو بازاریابی است ، درست مانند بازاریابی PPC.

در اینجا بهترین راه برای فکر کردن در مورد SEO و SEM است:

تصور کنید SEM یک سکه است. سئو یک روی این سکه است. PPC در طرف مقابل است.

طراحی سایت شیراز
چرا سئو مهم است؟

سئو یک کانال بازاریابی مهم است. اول و مهمتر از همه: جستجوی ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می‌کند .

این یکی از دلایل بزرگی است که پیش‌بینی می‌شود صنعت سئو جهانی تا سال 2028 به رقم خیره کننده 122.11 میلیارد دلار برسد. سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه به ارمغان می‌آورد.

هر زمان که مردم می‌خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصول یا خدمتی بخرند سفر آنها معمولاً با جستجو آغاز می شود.

اما امروزه، جستجو به طرز باورنکردنی تکه تکه شده است . کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی وب سنتی (مانند گوگل، مایکروسافت بینگ)، پلتفرم‌های اجتماعی (مانند YouTube، TikTok) یا وب‌سایت‌های خرده‌فروشی (مانند آمازون) جستجو کنند.

در واقع، 61 درصد از خریداران آنلاین ایالات متحده، جستجوی محصول خود را در آمازون آغاز می کنند، در مقایسه با 49 درصدی که از موتورهای جستجویی مانند گوگل شروع به کار می‌کنند. همچنین نکته ای از همان تحقیق :

32٪ در Walmart.com شروع می‌شود.
20 درصد از یوتیوب شروع می‌شود.
19٪ از فیس بوک شروع می‌شود.
شروع 15% در اینستاگرام.
11٪ در TikTok شروع می شود.
هر سال تریلیون ها جستجو انجام می‌شود. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک برای وب‌سایت‌ها است، که باعث می‌شود «دوستانه موتور جستجو» در هر پلتفرمی که مردم می‌توانند برند یا کسب‌وکار شما را جستجو کنند، ضروری است.

معنی همه اینها این است که بهبود دید شما، و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما، می تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه شما داشته باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

error: Alert: Content selection is disabled!!